لاریجانی در نشست جمع بندی گزارش جلسه یو.پی.آر ایران: بر اساس اصول اسلامی، قانون اساسی و تعهدات بین ا


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 17 آبان 1393
بازدید : 384
نویسنده : رسول رشیدی

لاریجانی در نشست جمع بندی گزارش جلسه یو.پی.آر ایران: بر اساس اصول اسلامی، قانون اساسی و تعهدات بین المللی عمل خواهیم کرد

 

نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به منظورجمع بندی گزارش جلسه یو.پی آر ایران شامل نکات و توصیه های مطرح شده از سوی کشورها در گروه کاری یو.پی.آر با حضور هیأت عالیرتبه کشورمان به سرپرستی دکتر محمدجواد لاریجانی برگزار شد.

 

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در این نشست کشورهای حاضر ضمن تقدیر از حضور فعال و پررنگ ایران در بیستمین نشست بررسی دوره ای جهانی (یو.پی.آرUniversal Periodic Review) گزارش تروئیکای مسئول بررسی یو.پی آر ایران متشکل از سه کشور فیلیپین، آرژانتین و رومانی را استماع و گزارش کار را به اجماع تایید کردند.
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان در این نشست که به ریاست بودلر اندونگه برگزار شد گفت: بیستمین نشست گروه کاری یو.پی.آر فرصت ارزشمندی را در اختیار جمهوری اسلامی ایران قرار داد تا بتواند سیاستهای خود را در زمینه حقوق بشر و نیز پیشرفتهای به دست آمده در این زمینه، تشریح و تبیین کند.
دکتر محمدجواد لاریجانی در سخنرانی کوتاه خود در این نشست تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران ارزش زیادی برای مکانیزم یو.پی.آر شورای حقوق بشر قائل است چرا که همزمان همکاری و گفتمان، دو مفهموم بسیار مهم را که متاسفانه اغلب مورد فراموشی قرار می گیرد ارتقاء می دهد.
دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به توصیه های مطرح شده از سوی کشورهای حاضر در روز بررسی گزارش یو.پی.آر ایران، از مشارکت سازنده عمده کشورها که از دستاوردهای ایران در زمینه حقوق بشر استقبال کرده  و توصیه هایی در راستای تقویت آنها ارائه کردند و نیز از تروئیکای مسئول بررسی گزارش کشورمان تقدیر و تشکر کرد.
دکتر لاریجانی در پایان این نشست کوتاه گفت: برغم جو نامطلوبی که به واسطه رویکردهای گزینشی و سیاسی پدید آمده است، سیاست جمهوری اسلامی ایران در ارتقاء حقوق بشر مبتنی بر تعامل فعال، مشارکت و همکاری محتوایی و جهانشمولی مبتنی بر تنوع فرهنگی است. در عین حال این سیاست ها واقعی و مستحکم اند و ما در رویکرد حقوق بشری خود بر اساس اصول افتخار آمیز اسلامی، قانون اساسی و تعهدات بین المللی عمل خواهیم کرد.
گفتنی است جمهوری اسلامی ایران تا برگزاری بیست و هشتمین نشست دوره ای شورای حقوق بشر سازمان ملل در ماه مارس، نظرات رسمی خود را نسبت به توصیه های مطرح شده به دبیرخانه شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام خواهد کرد.
 
 




:: موضوعات مرتبط: اخبار قوه قضاییه , اخبار داخلی , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان جامع ترین وب سایت حقوقی و آدرس biglawyer.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 435
بازدید هفته : 483
بازدید ماه : 2226
بازدید کل : 314532
تعداد مطالب : 540
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

این صفحه را به اشتراک بگذارید تماس با ما




در اين وبلاگ
در كل اينترنت
چاپ این صفحه

RSS

Powered By
loxblog.Com